The Re 460 (popularly known as the Lok 2000) series are modern four-axle electric locomotives of the Swiss Federal Railways. They originally replaced Re 420, Re 440, Re 620 locomotives. They were introduced as part of the Rail 2000 project, a massive project to modernise and improve capacity on Switzerland's railways. They are now mainly used for passenger services, often in conjunction with the IC 2000 double decker trains (often used to pull InterCity and InterRegio trains in German and French language areas), their freight role having been assumed by Re 482s. They are maintained at Yverdon.
Die Re 460 ist eine vierachsige Vielzwecklokomotive der SBB, im Volksmund als Lok 2000 bekannt. Sie wird im Personenverkehr eingesetzt, meist zusammen mit IC 2000 Doppelstock-Pendelzügen oder mit EW IV und IC-Bt-Steuerwagen eingesetzt. Die Höchstgeschwindigkeit beträgt 200 km/h.
Interregio train from Lucerne to Zurich in Zug Switzerland. The push-pull train is hauled by an Re 460 engine.
Interregio Pendelzug (=Wendezug) Luzern - Zürich, gezogen von einer Re 460, in Zug (Schweiz).
An Re 460 engine of the SBB in Oberrieden (Switzerland)
Intercity train from Zurich to Chur (hauled by an engine type Re 460) on a cold winter day in Horgen.
Ein Intercity-Zug Zürich-Chur aufgenommen an einem kalten Wintertag in Horgen. An der Spitze eine Lok Typ Re 460 der SBB.
Bild: Martin Signer.
This picture was taken in one of the roundhouses of Zurich.
On the right:
Electric railcar "Roter Pfeil" RAe 4/8 1021 (former RAe 4/8 301) of the Swiss Federal Railways, built 1939, also known as Churchill-Pfeil. Only to be seen rarely in charter traffic.
On the left:
Re 460 of the Swiss Federal Railway, built 1992 up to 1996. In regular daily use on the Swiss rail network.
Treffen zweier Fahrzeuggenerationen im Depot Zürich. Beide Fahrzeuge sind rot, das sind aber die einzigen Gemeinsamkeiten.
Links:
Re 460 (Baujahr 1992 bis 1996), Leistung 6100 kW, betriebliche Höchstgeschwindigkeit 200 km/h . Auf allen Bahnstrecken der Schweiz anzutreffen.
Rechts:
Zweiteiliger Elektrotriebwagen Roter Pfeil RAe 4/8 1021 (ex RAe 4/8 301), genannt "Churchill-Pfeil", erbaut 1939, Leistung 840 kW, technische Höchstgeschwindigkeit 150 km/h, betrieblich kaum über 100 km/h. Nur noch selten im Charterverkehr auf dem Netz der SBB anzutreffen.
Intercity train from Zurich to Chur in Horgen Switzerland. The train is hauled by an Re 460 engine.
Intercity Zürich - Chur, gezogen von einer Re 460, in Horgen (Schweiz).
23. März 2015.